Grmmppfff [pieeeeeeeep] - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Martine Bleyi - WaarBenJij.nu Grmmppfff [pieeeeeeeep] - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Martine Bleyi - WaarBenJij.nu

Grmmppfff [pieeeeeeeep]

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

13 December 2011 | Hongarije, Boedapest

Stelletje mafklappers van windows! Hebben ze mijn emailaccount geblokkeerd (@live.nl), op zich geen man overboord want je kunt een code aanvragen waarmee je de blokkering ongedaan kunt maken. Mááááár, en nu komt de aap, die code sturen ze naar mijn @hotmail.com, en die is gelinkt aan @live.nl, dus daar kan ik ook niet in!! Om de vraag bij de klantenservice neer te leggen moet ik eerst inloggen.. dus.... Uiteindelijk heb ik maar een @gmail.com adres aangemaakt en de code daarheen laten sturen. Maar omdat dat een ander soort account is kan het verwerken van mijn aanvraag wel twee dagen duren. #windows fail!

Nu ik toch niet kan emailen heb ik mooi tijd om mijn blog bij te houden. Positief van mij, he?!

Gisteren vertelden mijn collega's dat het hier 's winters soms -20 graden Celsius kan worden. Incidenteel, gelukkig. Voor mij evengoed een reden om straks een degelijke winterjas aan te schaffen, met bijpassende thermo-onderbroek en oorwarmers. Het weer valt me tot nu toe alles mee, het is hier ongeveer 6 graden maar er staat geen wind dus het voelt veel warmer. Ik loop zelfs nog met mijn jas open!
De Hongaren zijn echte koukleumen, in elk winkelcentrum staat de kachel op koken, dus je weet niet waar je het zoeken moet met je winterjas en sjaal. Winkelen is lang zo leuk niet als je met je jas onder je arm loopt, dus het is wel goed voor de portomonnee :-)

Had ik al verteld dat ik de was op de hand gedaan heb?? Wat een takkewerk! Mijn spijkerbroek heb ik uiteindelijk niet gedaan, ik vond mijn pyamabroek al een gedoe. Daarne heeft mijn wasje 2 dagen in de woonkamer gestaan, want in de keuken en badkamer is geen kachel. Dat er geen kachel in de keuken is scheelt wel tijd, want ik hoef mijn groenten niet in de koelkast te leggen, gewoon op keukentafel is koud genoeg. Dus als het straks echt eens -20C is moet ik een straalkacheltje aanschaffen voor mijn appels.

Ha! Inmiddels een email van gmail.com, mijn aanvraag om mijn account vrij te geven is al behandeld. Tijd om m'n emails te lezen, tot later!!
xxx

  • 14 December 2011 - 19:01

    Ome Ben:

    Als hobby fotograaf zijn de foto's om te smullen. Zoiets wijkt niet veel af wat wij in Rusland tegenkwamen. Moet maar eens een paar dagen op bezoek komen, maar ja sinds de pensioenen onder druk staan zal daar wel geen moer van terecht komen. Volgens mij kan je trouwens als het echt koud wordt beter het matras en al over je heen trekken als je wilt slapen, dit zorgt voor gewicht en misschien ook wel een beetje warmte. Zorg wel dat je kaars tussen de ramen blijft staan want stel je voor dat die mooie gordijnen er aangaan zou toch zonde zijn. Hoort de opleiding cipier trouwens ook binnen de mogelijkheden. praktijk ervaring doe je zo wel aardig op.
    Hier stormt het overigens like hell, dus als je weer een paar dagen in nederland bent mis je alleen de hell.
    Ik heb nog wel een roemer maar die kan ik nog niet prijs geven. Leuk he zo een afsluiting.
    Groetjes oom Ben en tante Jannie

  • 19 December 2011 - 10:37

    Nogmaals Pj EnTamara:

    Leuk zo'n iPad, voor je het weet stuur je een leeg berichtje. Nu even voor jou,
    Meis wat heb je een gezellig stulpje, kan me voorstellen dat je om wat warmte zit te springen, letterlijk en figuurlijk. Gelukkig zien we elkaar tweede kerstdag, ik zal al m'n warmte opsparen en inpakken zodat je die mee kunt nemen als je teruggaat na de kerst. Ben reuze benieuwd naar al je verhalen.
    Kus en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Wonen en werken in het prachtige Boedapest

Actief sinds 26 Juni 2006
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 87592

Voorgaande reizen:

01 December 2011 - 01 December 2012

Hongarije-experience

15 Februari 2009 - 28 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: