Telt u even mee?! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Martine Bleyi - WaarBenJij.nu Telt u even mee?! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Martine Bleyi - WaarBenJij.nu

Telt u even mee?!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

10 December 2011 | Hongarije, Boedapest

Op veler verzoek een rondleiding door mijn appartementje. Zie hier mijn prachtige gordijnen, mooi rood is niet lelijk. De tweede foto is mijn kantoor. Vanuit de hoek van de kamer (helemaal rechts op de foto met de gordijnen) heb ik mijn bed en openslaande deuren gefotografeerd. Vanaf dezelfde positie ook de boekenkast met, jawel, drie (!) boeken en een hoop rotzooi. Kan iemand me helpen herinneren dat ik mijn sjaals meeneem als ik na de Kerst weer terugga? Dan kan ik er een voor die kast hangen. De lap stof die je daar zo charmant ziet hangen is de noodoplossing om de kou die uit de keuken komt een beetje tegen te gaan. Je kunt je voorstellen dat deze creatieve klimop bijzonder goed matcht met mijn zonnige gordijnen. Om het plaatje compleet te maken doe ik er ook nog maar een foto van de kledingkast en kachel bij, al kan ik daar verder weinig interessants over melden. De kaars op de volgende foto staat tussen de twee ramen in. En, ja, het zijn tralies voor de ramen. Niet bedoeld om mij binnen te houden, overigens.
Komen we nu bij de deuren, telt u mee?? De eerste is mijn voordeur, de tweede is van het halletje (let op het hek!) en de échte voordeur, deur nummer drie. Vanuit de voordeur kom ik op een overloop waar ik via deur nummer vier in de centrale hal kom. Ik kan het huis uit door deur nummer vijf en vervolgens door het hek (inderdaad, nummer zes) de straat op. Welkom op Szél Kálmán Tér! Gelukkig gaan zowel het hek als de voordeur met een code open, dus qua sleutels valt het allemaal nog te overzien. Mijn collega’s vragen zich af waarom ik altijd voor de zekerheid ga plassen voor ik naar huis ga, ik denk dat de reden jullie nu wel duidelijk is ;-)
Over de cursus zelf kan ik niet al te veel schrijven, ik ben als de dood dat men erachter komt.

[het stuk dat hier stond heb ik voor de zekerheid verwijderd. Ik ben namelijk zo slim geweest om op mijn werk in te loggen. En alle activiteit op de pc wordt gemonitord.... Niet dit ik verwacht dat ze alles zullen lezen, of dat ze Nederlands spreken, maar in dit geval neem ik het zekere voor het onzekere ;)]

Nu een vraag voor de prijsbewusten onder jullie: wat kost een fles cola light (2 liter), drie bananen, zes mandarijnen, en een reep milka alpenmelk chocola (die kleine, van 100 gram) in Nederland? Ik heb dit zojuist bij de supermarkt op de hoek aangeschaft en ik vraag me af of ik nu gek ben of dat het echt veel duurder is. Wie-o-wie??


  • 11 December 2011 - 22:01

    Truus:

    Hoi Martine,
    Je heb toch wel een fleurige kamer zo met die gordijnen.
    We hebben je gemist vandaag in Volendam.
    De schaapjes die we vorige maand hadden ontvangen moesten deze zondag worden meegenomen. Je mocht voor jou schaapje ( mits die aanwezig was)een cadeautje uitzoeken en deze mocht je thuis pas uitgepakt worden
    Dit in verband met sinterklaas en Kerst. Hille had jou maar ja, je was er niet.
    Je hebt ook het kleien van het kindje Jezus niet meegekregen. Dit was een groot succes voor ALLE leden. Ik stuur je eerdaags wel een paar foto’s .
    Liefs Truus

  • 12 December 2011 - 16:41

    Lein:

    Zeg, jij bent wel een heel actieve blogger! Ik hou 't amper bij ;-)

    Met dat deurenverhaal moet ik denken aan sprookjesachtigiets; was Alice in Wonderland niet ook iets met allerlei deuren? Of anders wel 'de Sleutel van Andermansland' :-P

    Wat betreft je prijsvraag kom ik ongeveer op 't volgende:
    - 2 Liter Lidl-Cola ca € 0,70
    - 3 bananen ca € 0,80
    - Een net mandarijnen komt in de supermarkt op ca € 2,-; met 6 mandarijnen kom je dan op een euro, denk ik?
    - 100 Milka = € 0,89.

    Dan wordt 't totaal dus (rekenreken) op zo'n € 3,50. Ben ik nu wel heel benieuwd wat je hiervoor hebt afgerekend...

  • 13 December 2011 - 01:00

    Yvonne:

    Hee Martine,
    Ik heb genoten van je verhalen!Wat leuk en spannend om dit te gaan doen.Hoewel me nog niet helemaal duidelijk is wat je nu precies gaat doen daar.:)
    Hier alles goed.Ik kan mijn plekkie aardig vinden.Zo nu en dan een dipje maar probeer er niet te lang bij stil te staan.
    En de prijs voor je boodschappen??
    Hier denk ik ik dat je ongeveer 5 of 10 ringitt kwijt ben?
    kus Yvon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Wonen en werken in het prachtige Boedapest

Actief sinds 26 Juni 2006
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 87620

Voorgaande reizen:

01 December 2011 - 01 December 2012

Hongarije-experience

15 Februari 2009 - 28 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: