Te huur... weinig appartement voor veel geld! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Martine Bleyi - WaarBenJij.nu Te huur... weinig appartement voor veel geld! - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Martine Bleyi - WaarBenJij.nu

Te huur... weinig appartement voor veel geld!

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Martine

04 December 2011 | Hongarije, Boedapest

Kortom dat is niet anders dan in Nederland, helaas...
Toch hebben we denk ik wel iets redelijks gevonden. Het is niet groot, maar dat is in de winter wel fijn, want gas is hier niet te betalen. Fanni vindt het fijn dat er op elk van de drie deuren die je door moet om binnen te komen zes sloten zitten. Het wordt dus een hele toer om mij te stelen, dat is een geruststellende gedachte. Zelf vind ik het prettig dat het vlak bij een redelijk groot station is waar zowel een tram-, de metro- als een bushalte is. Om de hoek van het plein is een groot winkelcentrum, de Mamut, en er zijn supermarkten in de buurt.

Ik ga nog wel even in gesprek over de huurprijs, want ik ben het er niet mee eens dat ik de servicekosten moet gaan betalen. Straks zit er van mijn geld een nieuw dak op het pand, dat was toch niet helemaal mijn bedoeling. Of het moet zo zijn dat ik mijn deel van het dak mee kan nemen als ik verhuis, maar ik vermoed dat het zo niet werkt...
Een ander puntje is dat het niet volledig gemeubileerd is, dus het ziet er nu nogal triest uit met alleen een boekenkast en een bed. En een telefoon, maar geen aansluiting. Praktisch type, die huisbaas.
Hij gaat zorgen voor een koelkast, een wasmachine, een bed, een bureau en een kast. En met een beetje mazzel ook voor pannen en borden odra hij alles heeft neergezet ga ik met Fanni naar de Ikea. Eigenlijk moet ik zeggen gaat Fanni met mij, want als ik met haar ga komen we er waarschijnlijk nooit. Niet in de laatste plaats omdat ik hier geen auto heb...

Morgen mijn eerste werkdag, ik begin nu wel een beetje nerveus te worden. Mijn Nederlandse collega`s zijn allemaal mannen (of jongens, geen idee) die een Hongaarse vriendin hebben. *poef* (dat was mijn idee om Nederlandssprekende vriendinnen te leren kennen op de werkvloer)
Maar ik heb me laten vertellen dat het een gezellig team is, dus ik trek morgen mijn "hallo ik ben Martine en ik ben leuk" kleding aan, zet een zonnig gezicht op een maak er het beste van. Als dat niet lukt kan ik altijd nog proberen de sfeer te verzieken. Een slechte naam is beter dan helemaal geen naam.
Plannen genoeg dus, ik heb het er maar druk mee.

Nu eerst eens een filmpje kijken (bedankt Ramon!) en proberen de houtkachel brandend te houden. druk-druk-druk.

Groetjes!

  • 04 December 2011 - 11:31

    Channa:

    , ,



  • 04 December 2011 - 11:46

    Chantal:

    Hihihi Martine zet hem op morgen...
    Ben benieuwd wat je naam haat worden. Ik vertrouw op een ik ben Martine en ik ben leuk;-)

  • 05 December 2011 - 08:07

    Marie-Louise:

    Wat kan er veel gebeuren in een paar dagen! Blij dat je nu toch een appartementje hebt gevonden, hoop dat de voordelen (openbaar vervoer, supermarkten en winkelcentrum) zwaarder wegen dan de nadelen (hoge huurprijs/servicekosten).
    Het feit dat je 18 sloten moet zien te openen, lijkt me wel veilig maar ook heftig als je een paar wijntjes achterover hebt geslagen hihi en waarom denk je eigenlijk dat men jou wil stelen ipv de leuke spulletjes die je bij Ikea zal gaan kopen?? hihi.
    Enfin, wens je veel gezelligheid op de werkvloer, jij babbelt met iedereen dus ik zou me maar niet teveel zorgen maken!
    Groetjes en een dikke kus,
    Marie-Louise

  • 05 December 2011 - 10:37

    Yvonne:

    Hey Martine, heel veel succes vandaag! Gaat vast helemaal lukken.
    XXX

  • 05 December 2011 - 16:45

    Jaffa:

    wat is dit reisverslag een leuke manier om ons op de hoogte te houden, bedankt! ben natuurlijk heel benieuwd of je werkwijze "ik ben leuk" op je eerste werkdag heeft gewerkt, maar je bent gewoon leuk dus daaraan hoeft het niet te liggen. Ik moet je trouwens de hartelijke groeten van Sinterklaas geven, ik kwam hem net tegen. hou je taai en lieve groetjes van hier.

  • 05 December 2011 - 17:28

    Ank Olsthoorn:

    Hoi Martine, ik vind het heel dapper van je dat je deze stap gezet hebt!
    Ik wens je veel succes toe en ik hoop dat je eerste werkdag goed is verlopen. Volgens mij gaan die Nederlandse collega's spijt krijgen, dat ze een Hongaarse vriendin hebben. ;-)

  • 05 December 2011 - 20:37

    Mama:

    Heb net je verslag gelezen volgens mij heb je je huisbaas en je collegae snel in je zak zitten dus weten ze gelijk wie je bent haha. Ben benieuwd naar verdere ontwikkelingen. liefs mama

  • 05 December 2011 - 21:18

    Madya & Ramon:

    Hey allerliefste (schoon) zusje,

    Jou kennende weet ik dat je niet teveel zult betalen, ik vertrouw op jouw economische intelligentie zal ik maar zeggen...:)

    We hebben je net proberen te bellen op je Hongaarse nummer, maar we kregen je helaas niet te pakken. Je zit zeker nog in de zware onderhandeling met je toekomstige schuldeiser..haha (no worries, ik ken sinds kort de Marokkaanse mafia :))

    Nou, we hebben nog geen roddels en al hadden we ze, hadden we ze vast niet op deze openbare site gezet.
    Via skype, als je internet hebt en met een beetje knappe snelheid, zullen we je op de hoogte houden..

    Succes met je cursus, al denk ik niet dat je dat nodig zult hebben..maar in ieder geval heel veel plezier en we kijken uit naar je uitgebreide verhalen met kerst!!

    Veel liefs,
    Madya en Ramon

    PS : welk lootje heb je getrokken? Wie krijgt de goulash?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martine

Wonen en werken in het prachtige Boedapest

Actief sinds 26 Juni 2006
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 87591

Voorgaande reizen:

01 December 2011 - 01 December 2012

Hongarije-experience

15 Februari 2009 - 28 Februari 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: